joi, 17 martie 2016

Moare câte puțin...de Pablo Neruda

Moare cate putin - Pablo Neruda - Silviu Pal Blog
Acum câțiva ani, un prieten drag, mi-a trimis un email în care mi-a spus: "Dragă prietene, îți trimit acest text, scris de Pablo Neruda, pentru că mie mi-a oferit mai multe răspunsuri de care aveam nevoie. Într-un fel, m-a făcut să îmi dau seama că trebuie să îmi schimb viața. Nu mai pot trăi în rutina zilnică, nu mai pot pierde timpul făcând ceva ce nu îmi place. Vreau să îmi urmez pasiunile, vreau să ajut oameni, vreau să îmi folosesc darurile oferite de Dumnezeu pentru ca să aduc valoare în viața celorlalți. Ți-l trimit ție, pentru că îmi ești drag și știu că te poate ajuta. Nu vreau să mor câte puțin cu fiecare lucru pe care îl fac. Vreau să trăiesc, să simt, să iubesc. Sper să-ți placă. Cu drag, M".


Azi am descoperit mail-ul din greșeală, însă mi-a făcut atât de bine să îl recitesc. Iată-l mai jos. Lasă-mi un comentariu cu părerea ta despre ce ai citit.

 Pe curând.

Moare câte puțin cine se transformă în sclavul obișnuinței, 
urmând în fiecare zi aceleași traiectorii; 
cine nu-și schimbă existența; 
cine nu riscă să construiască ceva nou; 
cine nu vorbește cu oamenii pe care nu-i cunoaște.

Moare câte puțin cine-și face din televiziune un guru.
Moare câte puțin cine evită pasiunea, 
cine preferă negrul pe alb și punctele pe "i" 
în locul unui vârtej de emoții, 
acele emoții care învață ochii să strălucească, 
oftatul să surâdă și care eliberează sentimentele inimii.

Moare câte puțin cine nu pleacă atunci când este nefericit în lucrul său; 
cine nu riscă certul pentru incert pentru a-și îndeplini un vis; 
cine nu-și permite măcar o dată în viață 
să nu asculte sfaturile "responsabile".
Moare câte puțin cine nu călătorește; 
cine nu citește; 
cine nu ascultă muzică; 
cine nu caută harul din el însuși.
Moare câte puțin cine-și distruge dragostea; 
cine nu se lasă ajutat.
Moare câte puțin cine-și petrece zilele plângându-și
de milă și detestând ploaia care nu mai încetează.
Moare câte puțin cine abandonează un proiect înainte de a-l fi început; 
cine nu întreabă de frică să nu se facă de râs și 
cine nu răspunde chiar dacă știe întrebarea.
Evităm moartea câte puțin, 
amintindu-ne întotdeauna ca "a fi viu" cere un efort 
mult mai mare decât simplul 
fapt de a respira.

Doar răbdarea cuminte ne va face să cucerim o
fericire splendidă. Totul depinde de cum o trăim...
Dacă va fi să te înfierbânți, înfierbântă-te la soare
Dacă va fi să înșeli, înșeală-ți stomacul
Dacă va fi să plângi, plânge de bucurie
Dacă va fi să minți, minte în privința vârstei tale
Dacă va fi să furi, fură o sarutare
Dacă va fi să pierzi, pierde-ți frica
Dacă va fi să simți foame, simte foame de iubire
Dacă va fi să dorești să fii fericit, dorește-ți asta în fiecare zi...